#KASA-24.pl

zarabianie-online

Co wyróżnia „największych przegranych”, którzy utrzymują wagę

Po współzawodnictwie w „The Biggest Loser” wielu uczestników reality show niechętnie odzyskało wagę, którą starali się stracić poprzez ekstremalną dietę i ćwiczenia.

„Prawda jest taka, że ​​trochę zwinęłam” - powiedziała Ali Vincent, pierwsza kobieta, która wygrała konkurs, w zeszłym roku. „Wróciłem do domu i pomyślałem:„ Co mam zrobić? ”
„Powinienem być silny. Powinienem wiedzieć, jak to zrobić”.
Jednak według niektórych badań opublikowanych w poniedziałek niektórzy zawodnicy odkryli dla siebie klucz do utrzymania wagi na długo po wyłączeniu aparatu.
Sześć lat po pojawieniu się na wystawie grupa 14 zawodników utrzymała średnią 13% swojej pierwotnej masy ciała. Badacze podzielili grupę na dwie części - „opiekunów”, którzy utrzymywali znaczną część ciężaru, oraz „odzyskanych”, którzy tego nie zrobili - i sprawdzili, co ich wyróżnia.
 „Czy zmniejszyli kalorie z diety ... czy stali się bardziej aktywni fizycznie?” zapytał autor badania Kevin Hall, starszy śledczy z National Institute of Diabetes and Digestive and Kidney Diseases. Hall był „zaskoczony tym, jak szybko zawodnicy tracą na wadze”. Skontaktował się więc z lekarzem serialu i zaczął studiować ośmiu zawodników sezonu. Na początku Hall zauważył, że utratę masy ciała można lepiej przewidzieć na podstawie spożycia pokarmu, a nie samej aktywności fizycznej. Ale w dłuższej perspektywie było odwrotnie. „Musisz być bardzo aktywny fizycznie, aby utrzymać wagę z dala” - powiedział Hall. „Opiekunowie”, którzy utrzymywali średnio około 25% swojej masy odświeżającej, zwiększyli aktywność fizyczną o około 160% przed zawodami. Ci, którzy odzyskali wagę, zwiększyli swoją aktywność tylko o 34%. Były one średnio o 1,1% cięższe niż ich pierwotna waga. Naukowcy nie mogli znaleźć żadnych większych różnic między spożyciem żywności przez obie grupy; oba zmniejszają swoje kalorie o mniej więcej tę samą ilość. „Chociaż wiemy, że najważniejszym aspektem pomocy w odchudzaniu jest przyjmowanie pokarmu, które jest znacznie odwrócone, jeśli chodzi o utrzymanie odchudzania”, powiedział dr Jennifer Kraschnewski, profesor medycyny i nauk o zdrowiu publicznym w Penn State College of Medicine. Nie była zaangażowana w badanie. 
 Ustalenia Halla odzwierciedlają wcześniejsze badania, które promują więcej ćwiczeń w celu utrzymania długoterminowej utraty wagi. Jednak eksperci ostrzegają, że nie oznacza to, że ludzie mogą zaniedbać swoją dietę na dłuższą metę. Aby utrzymać utratę wagi, zespół Halla oszacował, że uczestnicy będą musieli wykonywać 80 minut umiarkowanej aktywności lub 35 minut intensywnej aktywności każdego dnia ponad to, co robili na początku. To znacznie wykracza poza wiodące wytyczne dotyczące aktywności fizycznej od grup takich jak American Heart Association i amerykańskie Centers for Disease Control and Prevention, które „są zdecydowanie za niskie, aby utrzymać utratę masy ciała” - powiedział Hall. Badacze nie obserwowali zawodników ćwiczących bezpośrednio. Kraschnewski powiedział, że wykorzystali narzędzia takie jak identyfikowalne cząsteczki wody, aby dowiedzieć się, ile energii zostało zużyte - pomiary „złotego standardu” w tego typu badaniach. Zamiast tego w wielu większych badaniach poproszono ludzi o samodzielne zgłaszanie, ile ćwiczyli, co może być pełne błędów. Ta metoda nie była jednak w stanie powiedzieć, ile wysiłku fizycznego wynikało z normalnych codziennych czynności - takich jak sprzątanie domu lub wyprowadzanie psa - w porównaniu z planem treningu, powiedział Hall. Jednym z powodów, dla których waga uczestników wzrosła, było „spowolnienie metaboliczne”, powiedział Hall. Gdy zawodnicy schudli podczas zawodów, ich ciała spalały mniej kalorii niż oczekiwano. 
 „Może to utrudnić utratę wagi i jest kolejną przeszkodą do pokonania” - powiedział Kraschnewski. Po przejściu na bardzo niskokaloryczną dietę „uruchamiają się mechanizmy organizmu, aby za wszelką cenę zachować masę ciała”. Jednak sześć lat później metabolizm spoczynkowy uczestników wciąż nie przyspieszył, jak wykazał Hall w badaniu z zeszłego roku. Jest to wyraźna różnica w stosunku do osób, które przeszły operację obejścia żołądka w celu zmniejszenia masy ciała, których metabolizm może przyspieszyć w ciągu roku, powiedział Kraschnewski. Kraschnewski dodał, że naukowcy próbują dowiedzieć się, dlaczego tak jest - i może mieć to coś wspólnego ze skomplikowanymi połączeniami między jelitami, mózgiem i hormonami regulującymi głód. Dla Halla zmiany metaboliczne to tylko jedna część układanki. Genetyka może również odgrywać pewną rolę, a także czynniki społeczne, które mogą utrudnić niektórym ludziom włączenie tak dużej ilości ćwiczeń w ich codzienne życie. „Aby to zrobić, wymaga ogromnej inwestycji czasu i energii” - powiedział. „Bar jest ustawiony bardzo wysoko, aby ci ludzie mogli utrzymać utratę wagi bez operacji i leków 
 Hall dodał, że niekoniecznie ci, którzy byli najbardziej aktywni fizycznie podczas zawodów, utrzymywali go sześć lat później. „Naprawdę nie można odtworzyć oczekiwań, jakie musiały mieć te osoby, aby schudnąć - presja” - powiedział Kraschnewski. „Chodzi tutaj o to, że otyłość naprawdę jest chorobą” - powiedziała. „To nie jest coś, co można wyleczyć i wyleczyć. To coś, co należy stale rozwiązywać w życiu”. 

0Shares