#KASA-24.pl

zarabianie-online

Tak, możesz biegać w półmaratonie po kontuzji kolana i pleców


Mając 47 lat i listę obrażeń ciała, które brzmią jak średniowieczna saga, nigdy nie myślałem, że uda mi się ukończyć półmaraton. Jestem mamą dwóch bardzo aktywnych młodych chłopców. Mam harmonogram pracy wypełniony ogólnokrajowymi występami w telewizji, ukończeniem kolejnej książki i prywatną praktyką medyczną. Ale poważniej: jak mógłbym przebiegać 13,1 mil w moim wieku i ze wszystkimi odniesionymi obrażeniami? Mam 30-letnią historię problemów z kolanami i plecami, w tym trzy operacje i dziesiątki zastrzyków. Dr Melina Jampolis Dr Melina Jampolis Zawsze marzyłem o przejechaniu półmaratonu, ale nie sądziłem, że jest to fizycznie możliwe. Lista powodów, dla których nie mogłam być, była po prostu zbyt długa. Mimo to, po krótkim osądzie, dołączyłem do grupy matek, które trenowały półmaraton. Czuję się teraz jak dziecko z plakatu dla „Tak, nadal możesz przebiec półmaraton, pomimo tego, co cię trapi”.

Moje kolano
W wieku 16 lat rozerwałem ACL prawego kolana (więzadło krzyżowe przednie) podczas gry w piłkę nożną. Byłem w pełnym unieruchomieniu nóg przez sześć tygodni. Powaga urazu była nieznana, więc nie działali.
Podczas trzeciego roku szkoły medycznej, bez ACL, moje kolano było zasadniczo zwichnięte i ledwo mogłem chodzić.
Chirurdzy naprawili go za pomocą przeszczepu ścięgna podkolanowego, który w tym czasie był nowszy i wykazał szybszy powrót do zdrowia. Sześć lat później rozerwałem menisk w tym samym kolanie. Kiedy chirurdzy przeprowadzili naprawę łąkotki, powiedzieli, że mój przeszczep ACL nie powiódł się.
Mam słabą stabilność w stawie kolanowym, ponieważ zdecydowałem się nie naprawiać go ponownie. Wymagałoby to znacznego przestoju, a chirurg powiedział, że gdybym utrzymywał silne mięśnie nóg wspierających, prawdopodobnie byłbym w porządku.
Ból był chroniczny z przerwami. Miałem też kilka zastrzyków na ból i zawsze noszę aparat ortodontyczny podczas ćwiczeń, aby podeprzeć to kolano.
Moje plecy
Podczas drugiego roku pobytu medycznego, po zajęciach z kick-boxingu, szedłem korytarzem do szpitala i zauważyłem, że moja lewa stopa nie wygina się prawidłowo (hałasuje na ziemi).
Dwa dni później byłem na operacji z powodu przepukliny dysku w kręgosłupie; 85% dysku L5 wystawało do kręgosłupa i naciskało na nerwy, powodując moje objawy neurologiczne, w tym osłabienie i drętwienie.
At & # 39; Star Wars & # 39; półmaraton, niech kurs będzie z tobą
Na półmaratonie „Gwiezdne Wojny”, niech kurs będzie z tobą
Operacja trwała siedem godzin z powodu rozległej tkanki bliznowatej otaczającej dysk (cierpiałem od lat i nigdy nie oceniałem bólu), a powrót do zdrowia był bardzo długi i powolny.
Mój neurochirurg ostrzegł mnie, że będę musiał być znacznie bardziej ostrożny w przyszłości podczas reżimu ćwiczeń, w przeciwnym razie będę miał jeszcze większe problemy z kręgosłupem.
W 2014 r., Po urodzeniu mojego drugiego dziecka, doznałem silnego bólu pleców promieniującego do mojego prawego pośladka (jest to dość powszechne po ciąży ze względu na utratę siły mięśni brzucha oraz wzrost masy i nierównowagi spowodowane rosnącym dzieckiem ) i musiałem wykonać serię 13 zastrzyków w plecy, zanim byłem bezbolesny i mogłem unieść mojego nowonarodzonego syna na więcej niż stopę lub dwie.

Trenuj moje wyjście
Jako lekarz, który pracował z dziesiątkami sportowców trenujących na zawodach wytrzymałościowych, wiedziałem sporo o tym, co jest potrzebne do prawidłowego treningu.
Ale trening z istotnymi problemami ortopedycznymi i napiętym harmonogramem okazał się znacznie trudniejszy niż się spodziewałem. Okazało się to również niesamowitym doświadczeniem w nauce i skorzystałem z okazji, aby dotrzeć do kilku ekspertów podczas mojej podróży.
Za sugestią doświadczonej mamy i maratończyka rozpocząłem trening od interwałów biegania (biegnij pięć minut, chodź minutę). Eksperci zgadzają się, że jest to świetne podejście, gdy zaczynasz lub masz do czynienia z kontuzją. Pozwala na fizyczny powrót do zdrowia i odpoczynek, pomagając jednocześnie uniknąć kontuzji lub pogorszenia obrażeń.
12-letnia dziewczynka przypadkowo biegnie w półmaratonie
12-letnia dziewczynka przypadkowo biegnie w półmaratonie
Ten rodzaj treningu interwałowego - nie należy go mylić z treningiem interwałowym o wysokiej intensywności, czyli krótkimi sprintami przeplatanymi krótkimi okresami regeneracji, często stosowanymi do utraty wagi i poprawy sprawności sercowo-naczyniowej poprzez krótszy, bardziej intensywny trening - również pomaga buduj zarówno wytrzymałość, jak i pewność siebie, ponieważ pozwala trenować dłużej przy mniejszym zmęczeniu i mniej ciągłym obciążeniu stawów i mięśni.
Ponieważ trenowałem z kilkoma starymi kontuzjami, pomogło mi to ogromnie. Przekonałem się, że gdy się męczyłem, moja postać cierpiała, a mój ból narastał. Jednominutowe interwały regeneracyjne naprawdę pomogły mi utrzymać lepszą formę podczas treningu.
Korzystanie z aplikacji o nazwie Runner's Interval Timer pomogło mi monitorować te interwały i znacznie ułatwiło trening. Byłem w stanie zbudować do 3 mil w pierwszym tygodniu.
Kolejnym wyzwaniem było to, że miałem tylko około dwóch miesięcy na szkolenie. Wszystkim ekspertom, z którymi rozmawiałem, zalecam, by pozostali na co najmniej trzy do czterech miesięcy na półmaraton. Dzięki treningowi mięsień sercowy wzmacnia się, umożliwiając skuteczniejsze pompowanie krwi i tlenu do ciężko pracujących mięśni.
 Przygotować moje wyjście Jako lekarz, który jest aktywny z dziesiątkami sportowców trenujących na zawodach powiązanych, dowiedziałem się o tym, co jest potrzebne do wymaganego działania. Ale trening z istotnymi problemami ortopedycznymi i napiętym harmonogramem okazał się znacznie trudniejszy niż się spodziewaćwałem. Okazało się, że także niesamowitym doświadczeniem w nauce i korzystałem z okazji, aby uzyskać dostęp do kilku popularnych podczas mojej podróży. Za sugestią doświadczonej mamy i maratończyka rozpocząłem trening od interwałów biegania (biegnij pięć minut, chodź szybciej). Eksperci zgadzają się, że jest to świetne podejście, gdy zaczynasz lub masz do czynienia z kontuzją. Zastosować na fizyczny powrót do zdrowia i odpoczynku, pomagając w stosowaniu jednorazowego użycia kontuzji lub nasilenia obrażeń. 12-letnia dziewczynka przypadkowo biegnie w półmaratonie 12-letnia dziewczynka przypadkowo biegnie w półmaratonie Ten rodzaj treningu interwałowego - nie należy iść na trening interwałowy o wysokiej intensywności, czyli krótkimi sprintami przeplatanymi krótkimi okresami regeneracji, często stosowanymi do utraty wagi i sprawności sercowo-naczyniowej przez krótszy czas, bardziej intensywnym treningiem - również pomaga budować przebieg ćwiczeń, jak i zadowoleni siebie, ponieważ pozwalają trenować dłużej przy mniejszym zmęczeniu i mniej ciągłym obciążeniu mięśni i mięśni. Ponieważ trenowałem z kilkoma starymi kontuzjami, pomogło mi to ogromnie. Przekonałem się, że gdy jesteś męczyłem, moja postać cierpiała, a mój ból narastał. Jednominutowe interwały regeneracyjne naprawdę pomogły Użyj z aplikacji o nazwie Runner's Interval Timer pomogło mi monitorować te interwały i znacznie ułatwiło trening. Byłem w stanie zbudować do 3 mil w pierwszym tygodniu. Kolejnym wyzwaniem było to, że miałem tylko około dwóch miesięcy na szkolenie. Wszystkim ekspertom, z obsługiwanym rozmawiałem, zalecam, przez pozostali na co najmniej trzy do czterech miesięcy na półmaraton. Dzięki treningowi mięsień sercowy wzmacnia się, umożliwiając skuteczniejsze pompowanie krwi i tlenu do ciężko działających mięśni. 
 Wpadka W tym momencie zbierałem tygodniowy przebieg, ale biegłem bardzo powoli, a moja dawna zawodniczka ze szkoły średniej osiągnęła najlepsze wyniki. Postanowiłem popchnąć się i spróbować trochę przyspieszyć na biegu o długości 3 mil, aby sprawdzić, czy mogę poprawić swój czas. I wtedy zaczęły się kłopoty. Natychmiast po biegu poczułem się dobrze, ale następnego dnia nie mogłem stać prosto i cierpiałem straszny ból pleców. Poszedłem zobaczyć się z kręgarzem, który powiedział mi, że w moim obecnym stanie jest bardzo mało prawdopodobne, że będę w stanie przebiec półmaraton za 3 i pół tygodnia. Nie miałem żadnych poważnych „czerwonych flag” - żadnego z objawów neurologicznych, w tym osłabienia lub drętwienia, które miałem przed operacją dwie dekady temu - ale nadal musiałem wziąć co najmniej tydzień wolnego od biegania, aby odpuścić sobie plecy wyzdrowieć. Zdecydowanie zasugerował (ponownie), że jeśli naprawdę chcę ukończyć półmaraton, powinienem zatrudnić trenera biegowego, aby sprawdzić, czy występują problemy z moją formą, które mogą przyczyniać się do mojego bólu. Czy maraton można przebiec w niecałe dwie godziny? Czy maraton można przebiec w niecałe dwie godziny? Zdesperowany, by osiągnąć swój cel, zgodziłem się, ale nie byłem optymistą, że wszystko można zrobić tak późno w grze. Błędnie założyłem, że bieganie to podstawowa umiejętność, która nie wymaga coachingu. Po 90-minutowej sesji z certyfikowanym trenerem biegania Christoperem Drodzem z certyfikatem Pose Method zdałem sobie sprawę, że całkowicie się mylę. Nagrał filmy z moją formą biegania na początku sesji i pokazał mi wszystkie sposoby, w jakie obciążałem kolano i plecy, a także zmuszałem moje ciało do zużywania więcej energii, niż jest to wymagane przy każdym kroku. Poprowadził mnie przez kurs zderzeniowy w pozowaniu metodą biegania i przeprowadził szereg ćwiczeń i ćwiczeń, aby poprawić moją formę biegania. Natychmiast poczułem zmianę: znacznie mniej obciążającą moje plecy, a mój bieg był szybszy i łatwiejszy. Ponieważ wyścig upłynął za dwa tygodnie, nie miałem czasu na drugą sesję, ale czułem się pewnie, że pomimo moich niepowodzeń zamierzam ukończyć wyścig. Apreter! Przebiegłem półmaraton bez zbytniego cierpienia, a nawet udało mi się pobiec do mety z jedną z moich koleżanek! Co bardziej zaskakujące, następnego dnia nie odczuwałem bólu kolana ani pleców, po prostu bolały mnie mięśnie. 
 
Zdobycie medalu na mecie było główną atrakcją (jak często zdobywamy medale jako dorośli?), A widok dumnych twarzy mojego męża i dzieci w pobliżu mety był radością. Już za kilka miesięcy zapisałem się na następny półmaraton i jestem przekonany, że dzięki wszystkim, czego się nauczyłem, a dzięki dodatkowemu czasowi szkolenia będzie jeszcze lepiej. Śledź CNN Health na Facebooku i Twitterze Zobacz najnowsze wiadomości i podziel się komentarzami z CNN Health na Facebooku i Twitterze. Nie sugeruję, że każdy może lub powinien ukończyć półmaraton, ale dowiedziałem się, że nie powinieneś przeszkadzać w przeszłych obrażeniach lub szalonym harmonogramie, jeśli jest to coś, o czym marzyłeś. Pamiętaj tylko, aby uzyskać szkolenie i wsparcie medyczne, których potrzebujesz, aby uniknąć obrażeń. Trening na to wydarzenie był nie tylko fantastycznym sposobem na budowanie cotygodniowych celów fitness i treningowych, ale także świetnym sposobem na złagodzenie napięcia i niepokoju w moim życiu. Poczucie spełnienia, które czułem, przekraczając linię mety, było jedną z głównych atrakcji mojego dorosłego życia. Dr Melina Jampolis jest internistką i certyfikowanym lekarzem specjalizującym się w żywieniu i autorką wielu książek, w tym „Spice Up, Slim Down”. 

0Shares