#KASA-24.pl

zarabianie-online

10 najważniejszych wskazówek marketingowych na rok 2021

1. Poszukaj możliwości dywersyfikacji

Większość dzisiejszych budżetów marketingowych nie pozwala firmom na jednoczesne wykorzystanie wszystkich kanałów dystrybucji. Musisz starannie wybrać kanały, które najprawdopodobniej przyniosą duży zwrot z inwestycji. Poszukaj więc możliwości dywersyfikacji swojej strategii, najpierw badając swoich odbiorców. Znajdź niszowe podkanały, w których możesz przebić się przez szum marketingowy, takie jak YouTube, grupy w mediach społecznościowych itp. Następnie możesz zdywersyfikować swoją strategię, wiedząc, że zysk będzie wart inwestycji.

2. Przyjmij płatne społecznościowe

86% marketerów społecznościowych korzysta już z reklam na Facebooku, a przychody z reklam platformy stale rosną. W międzyczasie na Instagramie, Pinterest, Twitterze i innych portalach pojawiły się płatne opcje reklamowe. Platformy mediów społecznościowych ulepszają swoje algorytmy, wyjaśniając markom, że płatna promocja jest koniecznością, jeśli chcesz uzyskać widoczność. Jeśli chcesz, aby Twoja strategia społeczna utrzymała się lub nabrała rozpędu, przyjęcie płatnych społeczności jest koniecznością.

3. Skoncentruj się na istniejących treściach

Większość dzisiejszych marketerów rozumie, że muszą tworzyć duże ilości treści, aby zbudować bazę ruchu. Często koncentrują się na tworzeniu nowych treści, pomijając wartość swoich istniejących zasobów. Profesjonalna wskazówka marketingowa: jeśli chcesz nadążać za dzisiejszymi konkurencyjnymi rynkami, ważne jest, aby w pełni wykorzystać obecny potencjał.

Na przykład możesz:

Zidentyfikuj najpopularniejsze treści i wykorzystaj te spostrzeżenia do tworzenia informacji w przyszłości.
Zaktualizuj starą zawartość nowymi danymi, wizualizacjami lub perspektywą, a następnie opublikuj ponownie, aby uzyskać większy zasięg.
Zmień przeznaczenie starej treści na infografikę, wideo, prezentację slajdów itp. Możesz także zamienić serię postów na blogu w przewodnik lub raport w formie e-booka.

4. Pielęgnuj rzeczników marki

Ludzie szukają rekomendacji od swoich rówieśników, aby podejmować decyzje zakupowe. Twoi klienci to potężne źródło, które pomoże Ci dotrzeć do nowych odbiorców i zwiększyć liczbę konwersji. Aby jak najlepiej wykorzystać zwolenników marki, stwórz kampanie zachęcające ich do rozpowszechniania Twojego przekazu. Utwórz społeczność internetową lub oferuj nagrody za polecenia, na przykład. Możesz także stworzyć markowy hashtag i zachęcić odbiorców do korzystania z niego.

Audi kiedyś skorzystało z hashtagu, który fan utworzył na Twitterze o nazwie # WantanR8. Zaskoczyli użytkownika Twittera, pozwalając jej prowadzić R8 przez jeden dzień, a następnie wykorzystali hashtag do promowania pojazdu i oferowania większej liczby bezpłatnych przejazdów fanom Twittera:

5. Stale optymalizuj doświadczenie użytkownika

Stworzenie komunikatu, który przemawia do docelowych odbiorców, to tylko pierwszy krok do sukcesu w marketingu online. Nie ma znaczenia, jak świetne są Twoje treści, nie doprowadzą one do konwersji bez doskonałego doświadczenia użytkownika witryny (UX).

Dlatego upewnij się, że stale testujesz i optymalizujesz UX, aby realizować cele marketingowe. Obejmuje to poprawę szybkości witryny i nawigacji, zapewnienie łatwości korzystania z treści na urządzeniach mobilnych i nie tylko.

6. Połącz strategie online i offline

Tworzenie spójnych doświadczeń klientów w Internecie i poza nim jest ważnym aspektem zapadającego w pamięć marketingu w 2019 roku. Coraz więcej firm korzysta z osobistych wydarzeń, aby wpływać na odbiorców i zwiększać sprzedaż, ale często myślą o nich jako o odizolowanych od inicjatyw marketingowych online. Aby jak najlepiej wykorzystać marketing osobisty, najpierw określ, jakie kroki mają podjąć Twoi odbiorcy po wydarzeniu (np. Skorzystaj z wiadomości e-mail, zarejestruj się, aby skorzystać z bezpłatnej wersji demonstracyjnej produktu itp.). Następnie stwórz osobiste doświadczenie, które będzie wspierać ich w tej podróży. Przeczytaj więcej o strategii marketingowej wielokanałowej…

7. Priorytet autentyczności

To jedna z naszych najważniejszych wskazówek marketingowych. Dzisiejsi konsumenci doskonale zdają sobie sprawę, że treści tworzone przez firmy są oparte na agendzie. Prawdopodobnie nie zareagują pozytywnie na sprzedażowe treści, więc marki muszą opracować lepsze strategie, aby budować autentyczne relacje z odbiorcami. Jednym z najlepszych sposobów nadania priorytetu autentyczności w marketingu jest tworzenie treści na żywo. Hostuj podcast na żywo, przesyłaj strumieniowo filmy na żywo z Facebooka itp. Popełniaj błędy i idź z nurtem – zdziwiłbyś się, jak pozytywnie zareagują na to Twoi odbiorcy.

8. Utwórz niezapomnianą wiadomość

Jest tylko tyle sposobów, aby bezpośrednio promować swoje produkty i usługi poprzez marketing. Czasami warto odejść od głównego planu marketingowego i opowiedzieć historie, które sprawią, że Twoja marka będzie bardziej zapadająca w pamięć i sympatyczna. Im więcej kreatywności uzyskasz dzięki opowiadaniu historii, tym większe prawdopodobieństwo, że się wyróżnisz i poprawisz wizerunek swojej marki.

Świetnym przykładem kampanii marketingowej z tym naciskiem jest marka pieluch Huggies. Odnaleźli badania pokazujące pozytywny wpływ przytulania na dzieci – uściski pomagają budować ich układ odpornościowy, stabilizują parametry życiowe, poprawiają rozwój mózgu itp. To zainspirowało markę do kampanii „No Baby Unhugged”, mającej na celu edukację rodziców o korzyściach płynących ze stosowania “skin-to-skin contact” oraz udzielanie wolontariuszy w szpitalach dzieciom potrzebującym przytulenia:

9. Buduj partnerstwa

Reklama to świetny sposób na poszerzenie zasięgu w mediach społecznościowych i internecie. Ale to nie jest porównywalne z siłą silnej rekomendacji ze strony doświadczonych influencerów. Współpracuj z innymi głównymi graczami w swojej branży, aby dotrzeć do nowych odbiorców i uzyskać dowód społeczny dla swojej firmy. Możesz także skorzystać z pomocy mikro-influencerów, którzy będą rzecznikami Twojej marki w mediach społecznościowych i blogosferze.

10. Uczyń analizę wydajności ciągłą strategią

Każdy doświadczony marketer wie, jak ważna jest analiza wydajności w optymalizacji strategii. Jednak czekanie do końca kampanii marketingowej na analizę i dostosowanie poważnie ogranicza potencjalne korzyści płynące z analizy wydajności.

Najlepsi marketerzy nie opierają się na wynikach z przeszłości, aby określić przyszłe działania – wprowadzają zmiany w swoich kampaniach w czasie rzeczywistym na podstawie najnowszych informacji. Twoja platforma do automatyzacji marketingu powinna oferować mnóstwo sposobów analizowania wydajności działań marketingowych.

Nadążaj za trendami
Posiadanie silnej strategii marketingowej wymaga czegoś więcej niż dostosowywania priorytetów rok po roku. Trzeba nieustannie szukać technologii i możliwości wyróżnienia się z tłumu. Postępuj zgodnie z najnowszymi wskazówkami technicznymi i marketingowymi, aby być na bieżąco z ważnymi trendami i zmianami, z których powinieneś skorzystać.

0Shares