#KASA-24.pl

biznes/finanse/zarabianie-online

Marketing szeptany – co to jest?

Co to jest marketing szeptany?

Marketing szeptany polega na tym, że zainteresowanie konsumenta produktem lub usługą firmy znajduje odzwierciedlenie w jego codziennych dialogach. Zasadniczo jest to bezpłatna reklama wywołana doświadczeniami klientów – i zwykle coś, co wykracza poza to, czego się spodziewali. Marketing szeptany można wspierać poprzez różne działania reklamowe podejmowane przez firmy lub poprzez możliwość zachęcania do komunikacji między konsumentami i konsumentami a marketerem. Nazywany także „WOMM” – od angielskiej nazwy lub „reklamą szeptaną”, marketing WOM obejmuje marketing szeptany, wirusowy, blogowy, emocjonalny i w mediach społecznościowych.

NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE

Marketing szeptany (marketing WOM) ma miejsce, gdy konsumenci mówią znajomym o produkcie lub usłudze firmy. Marketing WOM jest jedną z najpotężniejszych form reklamy, ponieważ 92% konsumentów ufa swoim przyjaciołom w porównaniu z tradycyjnymi mediami. Firmy mogą zachęcać do marketingu WOM poprzez przekraczanie oczekiwań względem produktu, zapewnianie dobrej obsługi klienta i udzielanie konsumentom ekskluzywnych informacji. Zrozumienie marketingu szeptanego Marketing szeptany różni się od naturalnych, szeptanych odniesień do produktów i usług firmy tym, jak może powstać w wyniku promocji, zachęty lub innego wpływu firmy, znanego również jako „zasiew”. Kiedy kolacja wspaniale spędza czas w restauracji, ponieważ jej oczekiwania zostały przekroczone, a później opowiada o tym na Twitterze, lub gdy ktoś miał świetne doświadczenie z używaniem produktu w nowy sposób i mówi o nim wszystkim, kogo znają, to są przykłady marketing szeptany. Marketing szeptany nie kończy się na pierwszej interakcji; zwykle prowadzi do kaskady następczych interakcji.

Zachęta ze strony firmy może przybrać jedną z kilku form. Najlepszym sposobem jest danie im powodu do rozmowy, na przykład przekroczenie oczekiwań lub przekazanie informacji poufnych lub informacji o produkcie. Inne strategie obejmują oferowanie konsumentom nowych sposobów udostępniania informacji o produktach i usługach firmy oraz angażowanie się i interakcję z konsumentem, na przykład poprzez wzorową obsługę klienta. Jest to szczególnie cenne w przypadku obsługi klienta opartej na mediach społecznościowych, która zapewnia bezproblemowe udostępnianie i promocję.

Zalety marketingu szeptanego Według Nielsena 92% ludzi na całym świecie stwierdziło, że ufa rekomendacjom od znajomych i rodziny (mediom zarobkowym) przede wszystkim innym formom reklamy.

Konsumenci są bardziej przywiązani emocjonalnie do firmy, gdy czują, że firma ich wysłuchuje. Dlatego w wielu firmach przedstawiciele handlowi omawiają swoje produkty i usługi z konsumentami osobiście lub przez telefon zwrotny. Taka interakcja, a także wydarzenia promocyjne, mogą stymulować rozmowy o produkcie firmy.

Istnieje duża pokusa, aby sfabrykować marketing szeptany. W związku z tym stowarzyszenie marketingu szeptanego (WOMMA) opracowało kodeks etyczny dla branży. Najlepsze strategie marketingu szeptanego są „wiarygodne, społeczne, powtarzalne, mierzalne i pełne szacunku” i nie ma usprawiedliwienia dla nieuczciwości . Ekspert ds. Marketingu WOM, Andy Sernovitz, zawarł kodeks etyki WOMMA na trzy kluczowe zasady, aby uniknąć problemów:

  • Powiedz, kogo reprezentujesz (zawsze ujawniaj związek)
  • Mów tylko, w co wierzysz (bądź szczery z opinią)
  • Nigdy nie kłam na temat tego, kim jesteś (bądź szczery co do swojej tożsamości)
0Shares