kasa-24.pl

ZARABIANIE ONLINE – Zwiększ z swoje zasięgi TikTok, Facebook, Twitter, Instagram, Twitch,YouTube. Najniższe ceny w Polsce

CPC – co to jest?

Co to jest koszt kliknięcia (CPC)?

Koszt kliknięcia (CPC) odnosi się do tego, ile reklamodawca płaci za każdym razem, gdy użytkownik kliknie płatną reklamę.

CPC podlega marketingowi typu pay-per-click (PPC), formie reklamy internetowej, w ramach której płacisz za wyświetlanie witryny w witrynach internetowych iw wynikach wyszukiwania.

Prawdopodobnie widziałeś reklamy w płatnych wynikach wyszukiwania Google, które pojawiają się nad bezpłatnymi wynikami wyszukiwania.

Cena, jaką płacisz za reklamy, może wpłynąć na sukces Twojej kampanii.

W tym artykule omówimy, jak obliczyć i zoptymalizować CPC, aby zaoszczędzić pieniądze na kampaniach reklamowych.

Zacznijmy.

Jak działa CPC

CPC mówi, jak skuteczne są Twoje kampanie reklamowe w sieci wyszukiwania.

A jeśli przepłacasz lub płacisz za mało w którejś ze swoich kampanii.

Aby wyświetlać się na odpowiednich stronach wyników wyszukiwania, musisz licytować docelowe słowa kluczowe.

Kwota, którą wylicytujesz, określa między innymi, gdzie Twoja reklama pojawi się na stronie wyników. Co wpływa na liczbę uzyskanych kliknięć.

Najpopularniejszym narzędziem do prowadzenia tego typu kampanii reklamowych jest Google Ads.

Na swoim koncie możesz tworzyć określone kampanie, konfigurować „grupy reklam” (tj. zestawy powiązanych reklam), pisać teksty reklam i ustalać stawki dla poszczególnych słów kluczowych.

Najpierw omówmy, jak obliczyć koszt kliknięcia.

Jak obliczyć koszt kliknięcia CPC

Koszt kliknięcia oblicza się, dzieląc koszt reklamy przez liczbę uzyskanych kliknięć.

Możesz jednak przeanalizować swoją strategię reklamową za pomocą bardziej szczegółowych danych CPC. Który zawiera:

  • Maksymalny koszt kliknięcia
  • Średni koszt kliknięcia
  • Rzeczywisty koszt kliknięcia
  • Ręczny koszt kliknięcia
  • Możesz też wybrać określone strategie ustalania stawek w zależności od konkretnych celów.

Musimy też omówić kilka ważnych definicji CPC.

Jaki jest maksymalny koszt kliknięcia?

Maksymalny CPC to najwyższa kwota, jaką chcesz zapłacić za kliknięcie. Ustawiasz to na swoim koncie Google Ads.

Wybierając maksymalną stawkę CPC, wybierz najwyższą kwotę, jaką uważasz za każde kliknięcie. Jeśli ktoś kliknie Twoją reklamę, nie będzie Cię to kosztować więcej niż Twój maksymalny CPC.

Wyższa stawka zazwyczaj pomaga wyświetlać reklamę na wyższej pozycji na stronie.

Ale generalnie musisz zapłacić tylko minimalną kwotę, o ile pokonasz swoich konkurentów.

Jaki jest średni koszt kliknięcia? CPC

Średni koszt kliknięcia to łączny koszt wszystkich kliknięć podzielony przez całkowitą liczbę kliknięć.

Załóżmy, że Twoja reklama uzyskała dwa kliknięcia: jedno kliknięcie kosztuje 1,00 USD, a drugie 3,00 USD. Łączny koszt obu kliknięć wynosi 4,00 USD.

Podziel 4,00 USD (całkowity koszt) przez 2 (całkowitą liczbę kliknięć), a otrzymasz 2,00 USD. Tak więc w tym przypadku średni CPC wynosi 2,00 USD.

Jaki jest rzeczywisty koszt kliknięcia?

Rzeczywisty koszt kliknięcia (rzeczywisty CPC) to kwota, którą ostatecznie płacisz za kliknięcie.

Zwykle płacisz znacznie mniej niż maksymalna stawka kosztu kliknięcia. Oznacza to, że wystarczy zapłacić minimalną wymaganą kwotę, aby pokonać konkurentów znajdujących się bezpośrednio pod tobą.

(Pod warunkiem, że jakość reklamy spełnia próg rankingu reklamy lub zdolność reklamy do konkurowania w aukcji reklam).

Oto dwa najważniejsze czynniki, które Google bierze pod uwagę podczas oceny reklam:

Ranking reklamy to wynik, który decyduje o tym, gdzie Twoja reklama pojawi się w SERP (lub czy w ogóle się pojawi). Ten wynik jest określany na podstawie takich czynników, jak wysokość stawki, jakość reklamy, konkurencyjność aukcji i zamiary wyszukiwania użytkowników.

Wynik Jakości informuje, jak Twoja reklama wypada w porównaniu z reklamami CPC konkurencji. Wyższy wynik jakości (mierzony w skali od 1 do 10) oznacza, że ​​reklama i powiązana z nią strona docelowa są bardziej przydatne dla użytkowników niż reklamy konkurencji.

Wynik Jakości jest określany na podstawie oczekiwanego CTR (współczynnika klikalności), trafności reklamy i trafności strony docelowej. Jeśli więc Twoja reklama spełnia próg jakości i licytujesz wystarczająco dużo, masz szansę wybić się ponad konkurencję.

Co to jest ręczny koszt kliknięcia?

Ręczne określanie stawek CPC umożliwia ustawienie maksymalnego CPC dla każdej wyświetlanej reklamy i słowa kluczowego, na które chcesz kierować reklamy.

Ręczne określanie stawek to świetne podejście, jeśli już wiesz, które słowa kluczowe generują więcej kliknięć i konwersji. Ustaw ręcznie wyższy budżet dla tych słów kluczowych

Co to jest ulepszony koszt kliknięcia?

Ulepszone CPC (eCPC) pozwala w pełni wykorzystać strategię samodzielnego ustawiania CPC przez automatyczne dostosowywanie samodzielnie ustalanych stawek, jeśli kliknięcie wydaje się bardziej prawdopodobne, że doprowadzi do sprzedaży lub konwersji.

ECPC to połączenie ręcznego określania stawek i inteligentnego określania stawek. Jest to strategia ustalania stawek, która wykorzystuje systemy uczące się do optymalizacji pod kątem konwersji i wartości konwersji.

eCPC korzysta z przeglądarki, lokalizacji i pory dnia, aby dostosować stawki w celu uzyskania największej szansy na konwersję w najlepszej cenie.

Krótko mówiąc, eCPC pomaga uzyskać najlepszą wartość konwersji.

Co to jest automatyczne określanie stawek?

Automatyczne określanie stawek to strategia, która umożliwia Google automatyczne ustalanie stawek na podstawie prawdopodobieństwa, że ​​reklama doprowadzi do kliknięcia lub konwersji.

Na przykład Google może automatycznie ustawić wyższy budżet dla konkurencyjnych słów kluczowych, jeśli jesteś blisko trzech pierwszych miejsc.

Różne rodzaje strategii automatycznego określania stawek pomagają zwiększyć liczbę kliknięć, widoczność i konwersje.

Jak znaleźć koszt kliknięcia słowa kluczowego

Aby prowadzić kampanię PPC, musisz znać średni CPC dla swoich słów kluczowych, aby ustalić odpowiedni budżet.

Istnieje kilka sposobów na znalezienie średniego kosztu kliknięcia poszczególnych słów kluczowych. Zacznijmy od Planera słów kluczowych z Google Ads.

Jak znaleźć koszt kliknięcia słowa kluczowego w Planerze słów kluczowych

Planer słów kluczowych Google został specjalnie zaprojektowany do śledzenia i gromadzenia danych Google Ads. Jest darmowy i łatwy w użyciu.

Dlatego jest to świetne miejsce do rozpoczęcia badań nad docelowymi słowami kluczowymi.

Najpierw przejdź do pulpitu nawigacyjnego Planera słów kluczowych.

Następnie zaloguj się na swoje konto reklamowe. Jeśli nie masz konta reklamowego, kliknij przycisk „Utwórz konto” i postępuj zgodnie z instrukcjami Google.

Na następnej stronie kliknij narzędzie „Odkryj nowe słowa kluczowe”.

Zobaczysz formularz z dwiema opcjami: „Zacznij od słów kluczowych” lub „Zacznij od strony internetowej”.

Pozostań na karcie „Rozpocznij od słów kluczowych” i wprowadź słowa kluczowe, które chcesz wyszukać.

Na przykład wyszukaJMY „buty”, „buty turystyczne” i „buty do biegania”.

Po naciśnięciu przycisku „Pobierz wyniki” (lub klawisza Enter) wylądujesz na stronie wyników słów kluczowych. Który przedstawia dane słów kluczowych w tabeli.

CPC każdego słowa kluczowego znajdziesz w dwóch kolumnach po prawej stronie tabeli:

Stawka za górę strony (niski zakres). Dolna granica tego, ile reklamodawcy płacili w przeszłości, aby dostać się na górę strony wyników.
Stawka za górę strony (wysoki zakres). Najwyższa kwota, jaką reklamodawcy płacili w przeszłości, aby dostać się na górę strony wyników.

Skorzystaj z danych CPC dostarczonych przez Google, aby opracować strategię kierowania.

Jak znaleźć koszt kliknięcia słowa kluczowego w Semrush

Możesz również znaleźć średni CPC słowa kluczowego w Semrush za pomocą Magicznego narzędzia słów kluczowych.

Aby rozpocząć, wpisz słowo kluczowe i naciśnij „Szukaj”. Na przykład hasło „buty turystyczne”.

Podobnie jak w Planerze słów kluczowych Google, zobaczysz tabelę z danymi słów kluczowych. CPC słowa kluczowego znajdziesz w kolumnie CPC po prawej stronie.

Otrzymasz również dane CPC dla innych powiązanych słów kluczowych.

Skorzystaj z tabeli, aby dowiedzieć się więcej o wybranym słowie kluczowym. I znajdź więcej potencjalnych słów kluczowych w oparciu o CPC.

Jak znaleźć słowa kluczowe reklamy

Dowiedz się, ile twoi konkurenci płacą za kliknięcia, korzystając z narzędzia do badania reklamy. W ten sposób możesz dowiedzieć się, czy brakuje Ci określonych możliwości słów kluczowych.

Wpisz w narzędziu jedną z domen konkurencji i kliknij „Wyszukaj”.

Po załadowaniu wyników przewiń w dół do „Płatnych pozycji wyszukiwania”. Zobaczysz słowa kluczowe, dla których konkurenci licytują, pozycje ich reklam oraz szacowany średni CPC dla każdego słowa kluczowego.

Porównaj ich listę słów kluczowych z własną. Dodaj do listy słowa kluczowe, które wydają się być dobrymi okazjami.

7 wskazówek, jak zoptymalizować koszt kliknięcia dla reklam PPC

Czasami Twoim celem jest zaoszczędzenie pieniędzy na kampaniach PPC. Czasami chcesz zainwestować pieniądze (strategicznie), aby dotrzeć do jak największej liczby klientów.

Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci w pełni wykorzystać kampanie.

  1. Popraw swój Wynik Jakości
    Wynik Jakości ma bezpośredni wpływ na CPC. To dlatego, że Google używa go do określenia, jak trafna (i użyteczna) jest Twoja reklama w porównaniu z innymi reklamami konkurującymi o to samo słowo kluczowe.

Możesz poprawić Wynik Jakości, poprawiając trafność reklam, jakość strony docelowej i CTR.

Aby sprawdzić Wynik Jakości, kliknij kartę „Kampanie”, „Grupy reklam” lub „Słowo kluczowe” na pasku bocznym Google Ads. Następnie kliknij przycisk „Kolumny”.

Spowoduje to otwarcie menu, w którym możesz zmodyfikować kolumny, które chcesz zobaczyć w raporcie.

Przewiń opcje, aż znajdziesz „Wynik Jakości” i naciśnij strzałkę, aby rozwinąć pole.

Wybierz wskaźniki Wyniku Jakości, które chcesz zobaczyć. Następnie naciśnij „Zastosuj”.

Teraz, gdy znasz już swój Wynik Jakości, przyjrzyjmy się, jak możesz go poprawić.

Spraw, by Twoje reklamy były trafniejsze

Im bardziej trafna jest Twoja reklama, tym większe prawdopodobieństwo, że trafi do osób zainteresowanych jej obejrzeniem.

Dlatego unikaj szerokich grup reklam obejmujących wiele grup słów kluczowych i skup się na tworzeniu ściśle ukierunkowanych grup reklam.

Na przykład zamiast jednej grupy reklam kierowanej na ogólne słowo kluczowe „buty do biegania”, podziel ją. Masz grupę reklam dla:

- Wodoodporne buty do biegania
- Buty do biegania dla aktywnych kobiet
- Buty do biegania z szerokimi noskami

Każda z tych grup reklam powinna być kierowana na jeszcze bardziej szczegółowe słowa kluczowe.

Na przykład grupa reklam „wodoodporne buty do biegania” powinna zawierać słowa kluczowe, takie jak „wodoodporne buty do biegania na zimę” i „wodoodporne buty do biegania na szeroką stopę”.

W ten sposób prawdopodobnie utworzysz więcej grup reklam (i więcej reklam). Jednak kompromis polega na tym, że Twoje reklamy będą lepiej dopasowane do słów kluczowych, dla których licytujesz, co może pomóc poprawić Twój Wynik Jakości.

Ulepsz swoją stronę docelową

Według Google jakość strony docelowej może mieć „ogromny wpływ na skuteczność reklam i budżet”.

Oto kilka sprawdzonych metod dotyczących stron docelowych zatwierdzonych przez Google, które mogą pomóc poprawić Twój Wynik Jakości:

Istotne jest.

Użytkownicy, którzy klikną Twoją reklamę, powinni zostać przeniesieni na stronę związaną z tym, czego szukali. Jeśli strona nie jest odpowiednia, użytkownik może natychmiast ją opuścić.
Napisz czytelną kopię. Napisz tekst, który jasno wyjaśnia cel Twojej strony i buduj zaufanie dzięki opiniom lub referencjom.

Nie komplikuj.

Nie zmuszaj użytkowników do klikania mnóstwa linków, aby znaleźć to, czego szukają. (I nie zapomnij zadbać o to, by wszystko było przyjazne dla urządzeń mobilnych).

Zapewnij dobre wrażenia użytkownika.

Upewnij się, że strona docelowa jest dostępna i spójna z tekstem reklamy. Możesz także użyć narzędzia Google PageSpeed ​​Insights, aby sprawdzić problemy z ładowaniem strony.

Wskazówka dla profesjonalistów: gdy już stworzysz solidną stronę docelową, użyj SplitSignal do przetestowania różnych elementów na swojej stronie. Podobnie jak wezwania do działania (wezwania do działania), nagłówki i propozycje wartości. W ten sposób możesz dowiedzieć się, na co reagują Twoi odbiorcy.

Popraw swój CTR

Wysoki CTR decyduje o tym, czy Twoja reklama spodoba się odbiorcom, i poprawia Wynik Jakości.

Oto kilka strategii poprawy CTR:

  • Użyj zasobów, aby umieścić w reklamie dodatkowe informacje, takie jak przyciski połączenia, informacje o lokalizacji i linki do określonych części witryny
  • Dodaj wykluczające słowa kluczowe, aby uniknąć wydawania pieniędzy na nietrafne słowa kluczowe
  • Użyj wezwania do działania, takiego jak „kup”, „zamów” lub „zarejestruj się”, aby zachęcić użytkowników do kliknięcia
  • Spraw, by tekst reklamy był atrakcyjny, podkreślając korzyści, takie jak bezpłatna dostawa lub wyjątkowe oferty
  • Dostosuj się do intencji użytkownika, pisząc tekst reklamy odnoszący się do zapytania, na które kierujesz reklamy

Możesz także przeanalizować teksty reklam konkurentów za pomocą narzędzia do badania reklam, aby zorientować się w ich strategiach:

Najpierw wprowadź domenę konkurencji w narzędziu do badania reklamy.

Następnie przejdź do zakładki „Kopie reklam”.

Znajdziesz listę reklam konkurencji i towarzyszącą im kopię. Oraz na ile słów kluczowych jest kierowana każda kopia reklamy.

Przeanalizuj reklamy konkurentów, aby zobaczyć, jakich taktyk używają. Następnie określ, jak możesz się wyróżnić.

2.Znajdź i licytuj słowa kluczowe z długim ogonem

Słowa kluczowe z długim ogonem mają stosunkowo mniejszą miesięczną liczbę wyszukiwań, ale łatwiej je uszeregować.

Oto kilka przykładów:

Łatwo jest wpaść w pułapkę kierowania tylko na słowa kluczowe o dużej liczbie reklam. Ale zrobienie tego zwiększy Twój CPC, ponieważ każdy chce, aby jego reklamy zajmowały pozycje w rankingu dla tych słów kluczowych o dużej liczbie reklam.

Chociaż słowa kluczowe z długim ogonem mają mniejszą liczbę wyszukiwań niż „słowa kluczowe związane z pieniędzmi”, kierowanie na nie ma dwie główne zalety:

1.Mają mniejszą konkurencję. Jeśli mniej reklamodawców bierze udział w licytacji danego hasła, będzie ono miało niższy CPC.

2.Zwykle mają wyższe współczynniki konwersji niż szersze terminy. Dzięki temu możesz skorzystać ze zwiększonego zwrotu z nakładów na reklamę (ROAS).

Połącz wiele rozbudowanych słów kluczowych w odpowiednich grupach reklam, a możesz zauważyć znaczny wzrost trafności reklamy.

Nie oznacza to, że nigdy nie należy kierować reklam na konkurencyjne słowa kluczowe o dużej liczbie reklam. Powinieneś kierować reklamy na konkurencyjne słowa kluczowe, które są bardzo trafne dla Twojego produktu. Ale to może szybko zwiększyć CPC. Twoje reklamy są znacznie droższe.

Dlatego zalecamy dywersyfikację strategii PPC poprzez kierowanie na słowa kluczowe zarówno o dużej, jak i małej liczbie i poziomie konkurencji.

Jeśli szukasz dodatkowych słów kluczowych do wykorzystania w swoich kampaniach, użyj Magicznego narzędzia słów kluczowych, aby znaleźć rozbudowane słowa kluczowe, które mogą pomóc w konwersji Twoich reklam.

Najpierw wyszukaj słowo kluczowe, na które chcesz kierować reklamy. Zróbmy jeszcze raz „buty turystyczne”.

Następnie kliknij „Zaawansowane filtry” i ustaw „Liczbę słów” na dwa lub trzy.

To powinno wyświetlić kilka słów kluczowych z długim ogonem związanych z docelowym słowem kluczowym.

Możesz także wybrać typ słowa kluczowego „Pytania”, aby uzyskać wszystkie powiązane słowa kluczowe pytania.

3.Skutecznie używaj wykluczających słów kluczowych

Wykluczające słowa kluczowe to hasła, które wykluczasz z kampanii w sieci wyszukiwania.

Korzystanie z nich może obniżyć CPC. Ponieważ nie będziesz licytować nietrafnych słów kluczowych. Lub konkurencyjne, ogólne warunki.

A nawet jeśli zdarzyło Ci się umieścić reklamę w rankingu za pomocą nietrafnego słowa kluczowego, możesz nie uzyskać oczekiwanych wyników.

Ponieważ Twój Wynik Jakości nie będzie bardzo wysoki, jeśli Twoja reklama nie będzie pasować do zamiaru wyszukiwania. Co oznacza, że ​​Twój CTR prawdopodobnie również nie będzie bardzo wysoki. A niski Wynik Jakości może zwiększyć CPC.

Możesz dodawać wykluczające słowa kluczowe do grup reklam, większej kampanii lub całego konta.

Zacznij od zalogowania się do Google Ads. Następnie kliknij „Słowa kluczowe”, a następnie „Wykluczające słowa kluczowe” w pasku bocznym nawigacji.

Zobaczysz okrągły niebieski przycisk ze znakiem plus tuż obok paska bocznego. Kliknij to, aby wyświetlić menu, w którym możesz dodać wykluczające słowa kluczowe.

4.Użyj harmonogramu wyświetlania reklam

Ustalanie stawek to coś więcej niż tylko słowa kluczowe. Planując wyświetlanie reklam, możesz zrobić dwie rzeczy:

  • Wyświetlaj reklamy w porach dnia, kiedy klienci częściej korzystają z internetu
  • Dostosuj stawkę w określonych porach dnia

Możesz wykorzystać te informacje do stworzenia niestandardowego harmonogramu reklam. Ta taktyka pomoże Ci utrzymać i poprawić średni CPC, jednocześnie zwiększając liczbę konwersji z budżetu.

Aby zaplanować wyświetlanie reklam, przewiń w dół pasek nawigacyjny panelu bocznego Google Ads. I ponownie kliknij „+Pokaż więcej”, „Harmonogram reklam”, a następnie ponownie „Harmonogram reklam”.

Następnie kliknij przycisk ołówka tuż obok nawigacji paska bocznego. I wybierz kampanię z menu, które się pojawi.

Na koniec ustaw harmonogram i naciśnij „Zapisz”.

GOTOWE 🙂

5.Użyj kierowania geograficznego

Możesz także kierować reklamy na określone kraje, obszary w kraju, promień wokół lokalizacji lub grupy lokalizacji. Grupy lokalizacji mogą obejmować ciekawe miejsca lub lokalizacje Twojej firmy.

Następnie zastosuj dostosowania stawek, aby zmienić stawki na podstawie lokalizacji użytkowników. Jeśli dany obszar ma niższy współczynnik konwersji, możesz dostosować swoją strategię, aby zmaksymalizować widoczność tam, gdzie ma to sens.

Załóżmy, że chcesz kierować reklamy na określony kraj.

Najpierw przejdź do pulpitu nawigacyjnego Google Ads i kliknij kartę „Kampanie” w pasku bocznym nawigacji. I wybierz kampanię, dla której chcesz skonfigurować kierowanie na lokalizację.

Następnie kliknij „Więcej szczegółów” u góry strony.

To powinno wyświetlić podsumowanie Twojej kampanii reklamowej. Naciśnij przycisk „Edytuj w ustawieniach” w prawym górnym rogu strony podsumowania.

Przewiń w dół różne opcje ustawień, aż zobaczysz „Lokalizacje”. Naciśnij strzałkę w dół obok niego.

W menu, które zostanie otwarte, ustaw docelowe lokalizacje na podstawie monitów. Naciśnij „Zapisz” i gotowe.

Możesz także kierować reklamy na obszary w kraju i w promieniu wokół obszaru. Możesz też kierować reklamy na wiele lokalizacji za pomocą jednej reklamy.

Oto przewodnik Google dotyczący konfigurowania różnych typów kierowania na lokalizację.

6.Używaj różnych typów dopasowania słów kluczowych

Typy dopasowania słów kluczowych kontrolują stopień kierowania wyszukiwanych haseł, które powodują wyświetlanie reklam.

Możesz na przykład użyć słów kluczowych w dopasowaniu przybliżonym, aby wyświetlać reklamy szerszej grupie wyszukiwarek. Możesz też użyć słów kluczowych w dopasowaniu ścisłym, jeśli chcesz kierować reklamy do bardziej określonej grupy użytkowników.

Im lepiej ukierunkowane są słowa kluczowe (dopasowanie ścisłe), tym prawdopodobnie wyższy będzie Twój CPC.

Aby reklamy były bardziej (lub mniej) szczegółowe, rozważ dodanie do kampanii typów dopasowania słów kluczowych.

Typowe typy dopasowania słów kluczowych, których można używać w grupach reklam, to:

  • Dopasowanie przybliżone: reklamy mogą być wyświetlane w wynikach wyszukiwania związanych z Twoim słowem kluczowym
  • „Dopasowanie do wyrażenia”: reklamy mogą być wyświetlane w wynikach wyszukiwania zawierających znaczenie słowa kluczowego
  • [Dopasowanie ścisłe]: reklamy mogą być wyświetlane w wynikach wyszukiwania, które mają takie samo znaczenie jak słowo kluczowe

Wskazówka: możesz używać inteligentnego określania stawek we wszystkich typach dopasowań, by zoptymalizować swoje cele (konwersje, wartość konwersji itp.). Ale najlepiej sprawdza się przy dopasowaniu przybliżonym. Ponieważ szerszy zakres wyszukiwań pozwala inteligentnemu określaniu stawek dowiedzieć się, jakie strategie sprawdzają się najlepiej.

7.Skorzystaj z Dostosowania urządzenia

Oprócz dostosowywania stawek na podstawie lokalizacji lub pory dnia możesz zwiększać lub zmniejszać maksymalny CPC na urządzeniach mobilnych, tabletach i komputerach.

Zacznij od zbadania, jak Twoi klienci zachowują się na poszczególnych urządzeniach za pomocą Google Ads. Na przykład urządzenia mobilne mogą uzyskiwać więcej kliknięć i wyświetleń. Może się jednak okazać, że osoby wyszukujące po prostu przeglądają, a nie konwertują.

Najpierw naciśnij przycisk „+Pokaż więcej” w pasku nawigacji bocznej. Następnie kliknij „Urządzenia”.

Powinieneś zobaczyć raport zawierający więcej danych na temat skuteczności reklam na urządzeniu.

W takim przypadku możesz zastosować ujemne dostosowanie stawek, aby obniżyć CPC na urządzeniach mobilnych. Następnie możesz zastosować dodatnie dostosowanie stawek na komputerach.

Wskazówka: ulepszony CPC robi to automatycznie.

Pamiętaj, aby dokładnie przeanalizować swoje dane, aby podejmować świadome decyzje dotyczące zachowania odbiorców.

Dzięki za zapoznanie się z artykułem i zapraszam do czytania innych naszych treści.

Komentarze

Krzysztof Dzierża

Share via
Copy link
%d bloggers like this: