kasa-24.pl

ZARABIANIE ONLINE – Zwiększ z swoje zasięgi TikTok, Facebook, Twitter, Instagram, Twitch,YouTube. Najniższe ceny w Polsce

Marketing szeptany

Odblokuj swój potencjał biznesowy dzięki marketingowi szeptanemu: wszystko, co musisz wiedzieć 🙂

Marketing szeptany to jedna z najpotężniejszych technik marketingowych wykorzystywanych do wywierania wpływu na potencjalnych klientów. To skuteczny sposób rozpowszechniania dobrych wieści o produkcie lub usłudze i szybkiego dotarcia do potencjalnych klientów — i to przy bardzo niskich kosztach.

Marketing szeptany opiera się na sile wpływu społecznego – gdy ktoś, komu ufasz, poleca produkt lub usługę, jest bardziej prawdopodobne, że spróbujesz. To sprawia, że jest to ważny element każdej udanej strategii marketingowej. Dzięki przekazom ustnym firmy mogą wykorzystać swoje istniejące relacje z klientami, partnerami i pracownikami poprzez kampanie informacyjne, które inicjują rozmowy na temat ich produktów lub usług zarówno w trybie offline, jak i online.

Marketing szeptany okazał się bardzo skuteczny w zwiększaniu sprzedaży i świadomości marki w dzisiejszej erze cyfrowej. Doskonałym przykładem tego, jak można to wykorzystać, jest horror The Conjuring z 2013 roku.

W filmie główny wątek obraca się wokół taktyk marketingu szeptanego stosowanego przez producentów filmu, aby odniósł sukces. Aby rozpowszechnić informacje o The Conjuring, postanowili nie ujawniać zbyt wielu informacji na jego temat przed jego wydaniem. Stworzyli wydarzenia publiczne, na które ludzie mogli przyjść za darmo i obejrzeć kilka przerażających fragmentów filmu oraz posłuchać opowieści o procesie jego produkcji. W miarę jak wydarzenia te stawały się popularne, coraz więcej osób zaczęło mówić o filmie, który okazał się świetną formą marketingu szeptanego, gdy po światowej premierze odniósł międzynarodowy sukces.

Jak zacząć marketing szeptany ?

Jest kilka spraw, na które należy zwracać uwagę biorąc się za taką formę marketingu:

  • konto na forach z historią. Świeże konto na forum może niestety zasugerować, że zostało ono założone tylko w takim celu. Rozsądek podpowiada, że lepiej jest się przygotować i założyć takie konto znacznie wcześniej i napisać kilka zwykłych postów, a potem dopiero zabierać się za marketing szeptany
  • posty powinny być zgodne z tematyką danego forum,
  • Powinno się kontynuować wątki, zamiast rozpoczynać nowe. Lepiej jest dopisać coś do post w istniejącym temacie zamiast zakładać nowy, który może wzbudzać różne podejrzenia,
  • Powinno się wstawić jak najbardziej skrócone linki nie rzucające się w oczy,
  • Powinno się wstawiać linki do konkretnych artykułów, zamiast do strony głównej. Istotny, aby linkowane treści były wartościowe.

Formy, rodzaje marketingu szeptanego:

  • evangelist marketing. Utworzenie u konsumenta silnego przekonania oraz zaufania do produktu, aby z własnej woli przekonywał innych do korzystania i kupowania,
  • marketing wirusowy. Utworzenie komunikatu, który będzie na tyle atrakcyjny, aby był przekazywany z własnej woli innym osobom,
  • trendsitting. Promowanie produktu lub marki przez samego siebie,
  • community marketing. Wspieranie i uczestnictwo w niszowych grupach, które dzielą się między sobą zainteresowaniami,
  • brand blogging. Blogowanie o danych produktach i dzielenie się informacjami na ich temat,
  • product seeding. Udostępnianie próbek produktu wybranym osobom, często wpływowym i opiniotwórczym,
  • cause marketing. Wsparcie dla grup społecznych i inicjatyw, w celu zdobycia pozytywnych opinii na temat produktu,
  • casual marketing. Pośrednie wsparcie dla głównej promocji produktu, ale nie identyfikujące się bezpośrednio z głównymi działaniami i produktem docelowym.

Komentarze

Krzysztof Dzierża

Share via
Copy link
%d bloggers like this: