
W marketingu ważne jest aby dotrzeć do klientów tak, aby przełożyło się to na zysk. Trzeba dbać również o to by mieć stały kontakt z klientem, oraz umiejętnie pozyskiwać nowych jak przypominać o sobie wcześniejszym klientom, bo może sami jeszcze nie wiedzą, że potrzebują waszych usług do momentu, aż nie “dostaną ich na maila” 🙂
Czym jest email marketing
Email marketing to jedna z form marketingu bezpośredniego. Wykorzystuje do komunikacji pocztę elektroniczną. Głównym celem email marketingu jest budowanie relacji z odbiorcami oraz sprzedaż konkretnych produktów lub usług. Zaletą takiej komunikacji jest możliwość personalizacji wiadomości co pozwala podzielić odbiorców na różne grupy, każda z nich może otrzymywać wiadomości z odpowiednio dopasowanymi treściami, co przełoży się na większą konwersję.
Narzędzia do skutecznego email marketingu
Nazwa | Cena zależna od bazy adresowej, ale nie tylko. |
---|---|
Freshmail | 50 zł do 1400 zł |
GetResponse ZALECANE | 50 zł do 1500 zł |
Zalety email marketingu
- Niskie koszty. Przy dużej ilości może to być nawet mniej jak 1gr za wiadomość.
- Prostota. Wystarczą chęci i umiejętność pisania 🙂
- Szybkość. tu nie ma co dodawać
- Kontrola skuteczności. Można sprawdzić co odbiorcy zrobili z wiadomością, kto ją przeczytał, w co dokładnie kliknął, co robił na stronie i co najważniejsze, oraz czy przełożyło się to na sprzedaż.
- Interaktywność. można umieścić tam wiele ciekawych elementów, różne formy znacznie ciekawsze od tradycyjnych np. ulotek



Email marketing – najpopularniejsze rodzaje
- Newsletter. Podstawowe narzędzie do budowy długich relacji z odbiorcami. Zalecanym rozwiązaniem jest dodawanie treści dostępnej tylko dla czytelników newsletteru.
- Katalogi sprzedażowe. Skupiając się na sprzedaży pewnego rodzaju produktów można przygotować mailing w formie katalogu. Będzie zawierał on w sobie odpowiednio przygotowaną ofertę.
- Ogłoszenia promocyjne. Zaliczyć do tego można wszelkiego rodzaju , bonusy, rabaty czy oferty ograniczone czasowo.
- Autoresponder – pozwala automatycznie odpowiadać nadawcy na wysłanego maila, oraz na automatyczną wysyłkę wcześniej zaplanowanych mailingów.
Skąd wziąć listę mailingową
Najprawdopodobniej samodzielne zbieranie adresów email na różne sposoby choć by poprzez dobrowolny zapis do newslettera jest jednym z najlepszych sposobów choć trochę zajmuje to czasu nim baz będzie liczna. Formą zachęty do zapisywania się na newsletter może być oferowanie potencjalnym czytelnikom dodatkowe profity po pozostawieniu adresu email np. w naszej wtyczce do newsletterowei.
Może coś jeszcze :)
Trendy i strategie marketingowe na TikToku dla pokolenia Z:
Psychologia kolorów w marketingu internetowym
Marketing wirusowy odwrócony