Nagłówki Clickbait nie muszą być spamem ani wprowadzać w błąd. Pisz tak, aby przyciągać uwagę bez narażania reputacji swojej marki. Postępuj zgodnie z następującymi przykładami.

Clickbait spotyka się z nienawiścią i prawdopodobnie nie bez powodu.
Nagłówki zachęcające do klikania są często sensacyjne, wprowadzające w błąd lub po prostu śmieszne.
Ale nie ma wątpliwości, że nagłówki typu „clickbait” – jeśli są odpowiednio stosowane – działają, jeśli chodzi o przyciągnięcie uwagi użytkownika i zwiększenie liczby kliknięć.
Kluczowym słowem jest tutaj „odpowiednio”.
Jak możesz używać nagłówków clickbait bez wprowadzania w błąd lub odhaczania odbiorców?
Wszystko sprowadza się do używania właściwych nagłówków we właściwy sposób.
Dlaczego nagłówki Clickbait działają
Najnowsze (2023) badanie analizujące nagłówki artykułów wykazało, że wiele nagłówków z frazami początkowymi typu „clickbait” generowało największe zaangażowanie (w tym przypadku na Facebooku).
Zwroty takie jak „X powód, dla którego…” i „To jest to, co…” były odpowiedzialne za uzyskanie największej liczby kliknięć.
Starsze badanie ( 2020) – ale skupiające się głównie na tytułach przynęt na kliknięcia – wykazało, że najbardziej polaryzujące nagłówki generowały najwięcej kliknięć.
Należy jednak zauważyć, że nagłówki, które można interpretować jako „ukrywanie informacji”, były często degradowane przez Facebooka i inne kanały.
Tak więc nagłówki typu clickbait działają, jeśli są używane prawidłowo, a przez to rozumiemy, że muszą intrygować widzów, nie przedstawiając w niewłaściwy sposób treści, które znajdą na stronie.
Celem jest przyciągnięcie ich uwagi, podpowiedź, co znajdą po kliknięciu, ale pozostawienie tylko odrobiny tajemniczości.
12 przykładowych nagłówków Clickbait, które faktycznie działają
Jednym z głównych powodów, dla których clickbait ma tak złą reputację, jest to, że ludzie często wyolbrzymiają informacje lub po prostu składają twierdzenia, które nie mogą być prawdziwe.
Jeśli wprowadzisz czytelników w błąd, może to z pewnością przynieść odwrotny skutek – powodując utratę wiarygodności i potencjalnych klientów.
Zamiast tego użyj niektórych z poniższych formatów nagłówków typu clickbait, aby stworzyć tytuły, które przyciągną uwagę, jednocześnie utrzymując zaufanie czytelników do Twojej marki.
1. „X powodów, dla których…”
Prawdopodobnie często widziałeś ten nagłówek, a to prawdopodobnie dlatego, że uznano go za jeden z najskuteczniejszych tytułów, jeśli chodzi o zwiększanie zaangażowania i kliknięć w mediach społecznościowych.
Co więcej, w analizie około 1 miliona popularnych nagłówków stwierdzono, że listy numerowane są najczęściej udostępniane ze wszystkich typów nagłówków.
Ten nagłówek clickbait pozostawia trochę tajemnicy, ponieważ czytelnicy nie wiedzą, jakie są „powody”, więc są skłonni kliknąć i dowiedzieć się.
Każde następne zdanie powinno odnosić się do emocji, na przykład:
- „10 powodów, dla których słuchawki z redukcją szumów są najlepsze”
- „27 powodów, dla których gwiazdy kochają ten produkt”
2. „X rzeczy, które…”
Podobnie nagłówki „X Things You…” mają tę zaletę, że są numerowaną listą, a jednocześnie są spersonalizowane dla czytelnika.
„Ty” tutaj działa, aby ten tytuł był relatywny i zachęca czytelników do dowiedzenia się więcej o sobie (przynajmniej tak się sugeruje).
Możesz użyć tego nagłówka w następujący sposób:
- „10 rzeczy, które musisz zrobić przed zakupem domu”
- „19 rzeczy, których nie wiesz o swoich ulubionych drużynach sportowych”
Ponownie, ludzie będą zaintrygowani, aby dowiedzieć się, co istnieje po drugiej stronie kliknięcia.
3. Pasowanie na barana
Niezależnie od tego, czy masz już jakąś rozpoznawalność marki, możesz użyć techniki „podpinania się”, aby zbudować autorytet i zwiększyć liczbę kliknięć.
Obejmuje to odniesienie się do dobrze znanej postaci lub firmy w odniesieniu do Twojej marki/postu.
Niektóre przykłady to nagłówki, takie jak:
- „Przedsiębiorca Forbesa dzieli się X poradami…”
- „Taniec z gwiazdami celebryta ujawnia…”
- „Projektant Nike Swoosh uczy nas…”
- Itp.
Jeśli masz wystarczająco dużo szczęścia, aby przedstawić wybitną postać – lub po prostu zrobić kontynuację wiadomości lub wywiadu – możesz użyć „piggybacking”, aby przyciągnąć uwagę i przyciągnąć odwiedzających.
4. „To jest to, co…”
W tych przykładowych nagłówkach typu clickbait słowo „to” sprawia, że ludzie są ciekawi, co znajdą po kliknięciu na stronę.
Jest to częsty nagłówek clickbait, ale może się również nie udać, jeśli będziesz zbyt tajemniczy w tytule.
Unikaj tytułów takich jak „To jest powód, dla którego tracisz pieniądze” lub „To jest powód, dla którego jesteś samotny”, ponieważ są one zbyt ogólne i tajemnicze.
Zamiast tego celuj w nagłówki takie jak „Dlatego nie widzisz zwrotu z inwestycji w marketing” lub „Dlatego właściciele firm inwestują w Bitcoin”.
W późniejszych przykładach dajesz czytelnikom więcej kontekstu i sprawiasz, że są mniej sceptyczni co do tego, o czym są Twoje treści.
5. „To jest…”
Kolejnym nagłówkiem, który pojawił się w badaniu BuzzSumo, był „To jest…” – który jest również odpowiedzialny za duże zaangażowanie w mediach społecznościowych.
Wykazano, że tytuły takie jak „To najbardziej na Florydzie sposób na zapamiętanie wytycznych CDC dotyczących dystansu społecznego w związku z koronawirusem” ( Click Orlando ) i „To zaskakujący sposób, w jaki koronawirus zmienił ubezpieczenie podróżne” ( Forbes ) zwiększają liczbę kliknięć i udostępniania w mediach społecznościowych.
6. „Oto jak…”
Podobnie jak nagłówek „To jest…”, „To jest jak…”, nagłówki clickbait intrygują czytelników, utrzymując „to” w tajemnicy, jednocześnie podpowiadając, o czym jest treść.
Ponownie, celem tutaj jest, aby nie być zbyt tajemniczym, w przeciwnym razie czytelnicy mogą być sfrustrowani twoim tytułem, który oczywiście przyciąga kliknięcia.
Oto kilka dobrych przykładów nagłówków w tym formacie:
- „W ten sposób właściciele firm oszczędzają tysiące na podatkach”
- „W ten sposób rodzice mogą rozładować stres w ciągu dnia”
- „W ten sposób projektanci mogą zarabiać więcej przy mniejszej liczbie klientów”
7. „Teraz możesz…”
Ten nagłówek jest ulubionym, ponieważ sugeruje, że czytelnicy mogą teraz uzyskać/osiągnąć/zrobić coś, czego nie byli w stanie zrobić wcześniej.
Atrakcyjność nowatorskich informacji może wystarczyć, aby zainteresować ludzi i kliknąć, aby przejść do Twojego posta.
Może to obejmować nagłówki takie jak:
- „Możesz teraz pozyskać więcej klientów bez X”
- „Możesz teraz zaoszczędzić pieniądze dzięki nowej strategii Y”
- „Możesz teraz podróżować za granicę bez konieczności…”.
8. „Ostatni… jakiego kiedykolwiek będziesz potrzebować”
Ten nagłówek doskonale nadaje się do e-commerce, ponieważ możesz umieścić produkt jako ostatni X, jakiego klient kiedykolwiek będzie potrzebował.
W przypadku produktów, które klienci zwykle muszą regularnie kupować, może to być ogromna ulga.
Na przykład, jeśli wiesz, że ludzie często muszą kupować prostownice do włosów co 3 lata, możesz reklamować swoją prostownicę jako „Ostatnią prostownicę, jakiej kiedykolwiek będziesz potrzebować”, jeśli wytrzyma ponad 10 lat.
Klienci będą zadowoleni, wiedząc, że mogą zaoszczędzić czas lub pieniądze, dokonując jednorazowego zakupu.
9. „Nie uwierzysz…”
Nagłówki typu „Nie uwierzysz w ten hack!” i często najgorsi przestępcy, jeśli chodzi o clickbaitowe, mylące tytuły.
Aby być skutecznym (i nie odhaczać odbiorców), będziesz chciał być nieco bardziej opisowy.
Oto kilka przykładów dobrze wykonanych nagłówków „Nie uwierzysz…”:
- „Niesamowite wynalazki, w których istnienie nie uwierzysz”
- „Nie uwierzysz, jak tańczy ten pies!”
- „166 zdjęć, w które nie uwierzysz, nie zostało przetworzonych w Photoshopie”
- „50 przypadkowych faktów, w które nie uwierzysz, są prawdziwe”
10. „Dlaczego powinieneś…”
Jeśli zamierzasz być apodyktyczny i mówić czytelnikom, co mają robić, równie dobrze możesz podać im powód.
Tym nagłówkiem wydaje się, że dajesz czytelnikom pomocną wskazówkę, jednocześnie zachęcając ich do dalszego czytania.
Nagłówki takie jak „Dlaczego powinieneś przestać kupować X i robić Y”, „Dlaczego powinieneś przestać kupować produkt X” lub „Dlaczego powinieneś teraz zainwestować w nieruchomości” mówią ludziom, o czym jest treść, pozostawiając jednocześnie tajemnicę „dlaczego”… aż do kliknięcia prowadzącego do Twojej witryny.
11. „NA ŻYWO…”
Ludzie uwielbiają oryginalne treści – co, z całą zawartością recyklingu.
Więc jeśli udostępnisz wideo na żywo lub webinarium, będą skłonni kliknąć, ponieważ wiedzą, że nie znajdą tych treści nigdzie indziej.
Działa to szczególnie w przypadku reklam, które kierują użytkowników do seminarium internetowego na żywo, sesji wideo lub konferencji.
Możesz ustawić timer, aby ludzie mieli dostęp tylko przez ograniczony czas.
Tytuły takie jak „LIVE: Digital Nomad Conference” czy „LIVE Video: How to Level Up Your Marketing Agency” mogą być całkiem skuteczne.
12. „Zobacz…”
Czasami zobaczyć znaczy uwierzyć – a ludzie chcą sami zobaczyć „sekretny sos”, zanim zastosują informacje w praktyce.
Nagłówki „Zobacz…” tworzą rodzaj luki informacyjnej, w której ludzie mają wrażenie, że masz coś interesującego, czego po prostu nie chcą przegapić.
Po tym zdaniu powinieneś umieścić nagłówek, który powoduje pilność, np.:
- „Zobacz wyniki swojego marketingu w zaledwie 2 tygodnie”
- „Zobacz te strategie SEO w akcji – zanim zrobi to Twoja konkurencja!”
To tylko kilka przykładów tego, jak nagłówki typu clickbait mogą zadziałać w Twojej
Może coś jeszcze :)
Trendy i strategie marketingowe na TikToku dla pokolenia Z:
Psychologia kolorów w marketingu internetowym
Marketing wirusowy odwrócony